Més d’Ordenances fiscals per al 2010

En el Ple del 6 d’octubre es va aprovar la revisió de taxes i impostos municipals respecte als apartats de servei de recollida d’escombraries, clavegueram i expedició de documents administratius.

Respecte a les escombraries, i perquè no pagui el mateix una família que una indústria, tal com passava fins ara, es distingeixen tres trams d’aplicació: el domèstic (90 €), el de locals comercials (150 €) i el d’activitat industrial (200 €). En el cas de les escombraries domèstiques, per tant, es passa dels 65 € actuals als 90 € per al 2010 i es podrà pagar en dos terminis. Tot i aquest augment, el dèficit generat des de l’inici de la recollida amb els contenidors soterrats continuarà sent molt important. Amb la modificació es podrà reduir des dels aproximadament 90.000 € anuals a un dèficit de 60.000 € anuals. Per aconseguir que la recollida no fos deficitària, la taxa s’hauria de posar en 160-170 €. L’increment de 25€, que es podrà fer efectiu en dos pagaments anuals, és un increment necessari, més encara si es té en compte que no s’havia tocat des del 2002. Si s’hagués anat modificant, no s’hauria arribat a aquest nivell de dèficit i ara no caldria augmentar-lo tant de cop.

Respecte al clavegueram, la connexió d’un edifici nou a la xarxa passa dels 100 € actuals als 110 €. La taxa anual de clavegueram queda igual, però es distingeixen, de nou, tres casos: el domèstic (que no es toca i es manté en els 15 €), el dels locals comercials (se situa en 35 €) i l’industrial (se situa en els 45€).

Respecte a l’expedició de documents administratius, la quantitat de variacions és important: es revisen alguns dels preus que ja s’aplicaven i es regulen nous preus en aquelles peticions que comporten hores de feina del personal administratiu i tècnic de l’ajuntament (certificats d’empadronament, fe de vida, certificats tècnics urbanístics o de dades censals, etc).  

La revisió es va aprovar amb el vot favorable dels regidors de l’equip de govern (PSC-PM i ERC) i l’abstenció de CiU. Evidentment, la feina de l’oposició és criticar els augments d’impostos i continuar prometent que ells no ho farien. La feina d’un equip de govern mínimament responsable és fer els càlculs necessaris perquè el dèficit de l’ajuntament en els serveis que obligatòriament ha de prestar sigui el menor possible. Les taxes i els impostos s’han de revisar de manera responsable i periòdica sabent que aquesta és una tasca que difícilment serà rebuda amb alegria per part dels contribuents.

Deixar-ho passar per por a l’erosió electoral que pugui comportar no vol dir governar millor: només és un engany simple que pot portar a dèficits econòmics importants en l’administració municipal.

Ordenances fiscals 2010

One response to “Més d’Ordenances fiscals per al 2010

  1. Be ,com ja vec, jo continuo amb la demagògia , un increment de 40% amb la recollida de la brossa, sols deuran ser pel poble perque jo continuo sense tenir els mateixos serveis que al poble , i estic pagant el mateix i jo diria que sols es pot cobrar pel serveis que et donen.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s